liu.seSearch for publications in DiVA
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • oxford
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Resan mot den virtuella verkligheten: En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin
Linköping University, Department of Management and Engineering, Business Administration. Linköping University, Faculty of Arts and Sciences.
Linköping University, Department of Management and Engineering, Business Administration. Linköping University, Faculty of Arts and Sciences.
2017 (Swedish)Independent thesis Advanced level (degree of Master (One Year)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
The Journey Towards the Virtual Reality (English)
Abstract [en]

Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias.

Research questions How can companies use VR-commercials and commercials to influence brand image? Which factors affect brand image through VR-commercials and commercials and what is the differences between these two medias?

Result VR-commercials and commercials make it possible to influence the brand image. The essay also mentions the identified factors that affect the brand image which are environment, telepresence, memories and associations, noise and disturbances, barriers and music.

Contribution The study describes how companies can use VR-commercials and commercials to influence an individual's brand image. The study clarifies the differences between the two medias and the factors that influence the brand image of the interviewees. An analysis model is presented since a gap in the existing knowledge in communications theory was discovered

Abstract [sv]

Problemställning Kommer dagens reklamfilmer vara tillräckliga för att få kunden att lyssna till företag eller kommer det krävas mer av deras marknadsföring för att företag ska lyckas nå ut till sina kunder?

Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur företag kan använda VR-reklam och reklamfilm för att påverka varumärkesimagen. Vidare är syftet att identifiera vilka faktorer i dessa medier som påverkar en individs varumärkesimage samt redogöra för eventuella skillnader de två medierna sinsemellan.

Frågeställningar Hur kan företag använda VR-reklam respektive reklamfilm för att påverka varumärkesimagen? Vilka faktorer påverkar varumärkesimagen via VR-reklam respektive reklamfilm och vad skiljer dessa medier åt?

Resultat Genom VR-reklam och reklamfilm går det att påverka varumärkesimagen. I uppsatsen nämns även de identifierade faktorer som har påverkan på denna vilka är miljö, telenärvaro, minnen och associationer, brus och störningar, barriärer och musik.

Kunskapsbidrag I studien beskrivs hur företag kan använda VR-reklam och reklamfilm för att påverka en individs varumärkesimage. I studien klargörs de skillnader som finns mellan medierna och vilka faktorer som har påverkat intervjupersonernas varumärkesimage. En egen analysmodell presenteras då en lucka i den befintliga kommunikationsteorin upptäcktes.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 92
Keywords [en]
Virtual reality, Brand image, Brand identity, Audi, Volvo Cars, Market communication, Positioning, Segmentation
Keywords [sv]
Virtual reality, Varumärkesimage, Varumärkesidentitet, Audi, Volvo Cars, Marknadskommunikation, Positionering, Segmentering.
National Category
Business Administration
Identifiers
URN: urn:nbn:se:liu:diva-138787ISRN: LIU-IEI-FIL-A--17/02543--SEOAI: oai:DiVA.org:liu-138787DiVA, id: diva2:1114461
Subject / course
Master Thesis in International Business and Economics Programme (Business Administration)
Presentation
2017-06-08, A32, 581 83 Linköping, Linköping, 08:15 (Swedish)
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-08-18 Created: 2017-06-23 Last updated: 2017-08-18Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Resan mot den virtuella verkligheten: En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin(6860 kB)99 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 6860 kBChecksum SHA-512
59e99b49731b2626364c9cfb5466c2c1b915fe93d5e969e1e72d0fe1072af0c51a125a2e3b5f1282f2db2ac406160f86b99675a26ef1029f8a819cecde022036
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Jehrlander, NiklasPettersson, Max
By organisation
Business AdministrationFaculty of Arts and Sciences
Business Administration

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 99 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 241 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • oxford
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf