liu.seSearch for publications in DiVA
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • oxford
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Google Maps som spelmotor för mobila plattformar
Linköping University, Department of Computer and Information Science. Linköping University, Faculty of Science & Engineering.
2015 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10,5 credits / 16 HE creditsStudent thesisAlternative title
Google maps as an game engine for mobile platforms (English)
Abstract [sv]

Spel kan utvecklas på flera olika sätt med flera olika utmaningar. I detta arbete undersökts det hur lämpligt det ̈ar attutveckla och implementera ett spel tillsammans med Google Maps. Undersökningen testar hur det går att implementera vanliga element som förekommer i spel tillsammansmed Google Maps. Dessutom undersöks hur mycket dataanvändning som Google Maps använder för olika typer av kartor som den erbjuder. Detta har genomförts genom att implementera ett spel baserat på Google Maps som grundmoment i spelet och undersöker där ifrån resultatet av implementationen. ̈Aven förflyttning ̈over kartan undersökts och hur mer traditionella spelanspassade kontroller som joysticks anpassar sigtill Google Maps jämfört med dess normala interaktion undersöks. Undersökningen resulterar i att Google Maps erbjuder goda möjligheter att tillämpa vanliga spelelement. Dessutom visar undersökningen av datanvändingen att den normala kartypen ̈är mest effektivast medans terrängkartan användersig av mest nätversdata. Google Maps vanliga touchinteraktion visas lämpas sig mest för precisionförflyttningar och ger användare lättare att förstå interaktionen men andra typer av kartförflyttningar kan också tillämpas.

Place, publisher, year, edition, pages
2015. , 10 p.
Keyword [sv]
Google Maps, spelmotor, Android, data, joystick, rörelseinteraktion
National Category
Computer and Information Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:liu:diva-119738ISRN: LIU-IDA/LITH-EX-G--15/047--SEOAI: oai:DiVA.org:liu-119738DiVA: diva2:826619
External cooperation
Twoberg AB
Subject / course
Computer Programming
Presentation
2015-06-15, Visionen, B-Huset,Linköpings universitet, Linköping, 15:15 (Swedish)
Supervisors
Examiners
Available from: 2015-06-29 Created: 2015-06-25 Last updated: 2015-06-29Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Google Maps som spelmotor för mobila plattformar(1285 kB)104 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1285 kBChecksum SHA-512
18ca4d027260538fd14312d665e15bd4b48672af5b4cad40198a09efd46fc84673bb0b733ec54fc6c42c8c588648714fdbe0751c568c10f2cfdc80b9fea5fa2a
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Ante, Wall
By organisation
Department of Computer and Information ScienceFaculty of Science & Engineering
Computer and Information Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 104 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 545 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • oxford
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf